Wij zijn Smel, een onafhankelijk ontwerp- en adviesbureau gespecialiseerd in merkstrategie, visuele identiteit en merkervaringen.
Smel, opgericht door Edgar Smaling en Carlo Elias, is geworteld in editorial design maar heeft zich de afgelopen twintig jaar verbreed naar online en driedimensionaal ontwerp. Het vaste team wordt per project uitgebreid met professionals uit een netwerk van gelijkgestemde online specialisten, marketers, copywriters, journalisten, fotografen, en beeldend kunstenaars.
Edgar Smaling (SM)
komt uit een kunstzinnige familie en heeft zelf jarenlang piano gespeeld. Achter de toetsen leerde hij improviseren maar ook goed luisteren naar ritme, compositie en stilte. In zijn ontwerpen streeft hij naar balans en schijnbare eenvoud, waarbij gevoel voor typografie en kennis van bijzondere materialen ervoor zorgen dat ieder design uniek is.
Carlo Elias (EL)
doet niets liever dan reizen, van de Shinto-tempels in Japan tot de Amerikaanse zoutvlaktes. Een passie voor traditionele ambachten combineert hij met een brede interesse voor hedendaagse kunst, architectuur en mode. Het zijn inspiratiebronnen voor zijn intuïtieve manier van ontwerpen, waarin hij altijd open staat voor het nieuwe en onbekende.